http://www.newsit.gr/topikes-eidhseis/Kiato-To-vinteo-tis-epithesis-melon-toy-Royvikona-sta-diodia-To-xtypima-ton-koykoyloforon-kai-oi-katastrofes-vid/646044
Για την επίθεση ο Ρουβίκωνας εξέδωσε σχετικό κείμενο, τονίζοντας πως η πράξη τους ήταν μήνυμα αντίστασης. Στο κείμενο αναφέρεται μεταξύ άλλων: "(...) Η ύπαρξη διοδίων αποτελεί και καταπάτηση της ελευθερίας ................
http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/405155
ΑπάντησηΔιαγραφήΠληρώνουμε χρυσή την Πατρών-Κορίνθου- Αλεξόπουλος σε Σπίρτζη: όχι νέα διόδια
Πολιτική
Επιστολή-παρέμβαση του Αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
H ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Θέμα: «Ολυμπία Οδός» και λειτουργία επιπλέον σταθμών διοδίων
Κύριε Υπουργέ,
Πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας πριν λίγες μέρες επιμένουν ότι το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο πλαίσιο των ενεργειών του για την ολοκλήρωση της «Ολυμπίας Οδού» - στο τμήμα έως την Πάτρα- έχει συμφωνήσει για την αμφίπλευρη λειτουργία, πριν το τέλος του έτους, τουλάχιστον των δύο εκ των τριών προβλεπόμενων σταθμών διοδίων της διαδρομής της νυν εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών. Παράλληλα, στο πλαίσιο της ίδιας συμφωνίας, προβλέπεται και η δυνατότητα απευθείας ανάθεσης στους κατασκευαστές της ολοκλήρωσης των σημείων ευθύνης της ΕΡΓΑ ΟΣΕ, έτσι ώστε η 31η Μαρτίου 2017 να αποτελέσει ημερομηνία παράδοσης του δρόμου σε πλήρη λειτουργία. Προκειμένου αυτό να καταστεί εφικτό, το Δημόσιο φέρεται να έχει δεχθεί να καταβάλει- για πολλοστή φορά- αποζημιώσεις, αλλά και «πριμ επιτάχυνσης», έως του ποσού των 145,1 εκατ. ευρώ στον κατασκευαστή (κοινοπραξία Άπιον Κλέος) και 69,7 εκατ. ευρώ –τα οποία ενδέχεται να αυξηθούν κατά 30 εκατ. ευρώ– στον παραχωρησιούχο εταιρεία «Ολυμπία Οδός».
Οι ίδιες πληροφορίες επισημαίνουν ότι προκειμένου να είναι μικρότερες οι αποζημιώσεις λόγω απώλειας εσόδων (από τα διόδια), χρησιμοποιείται μια ρύθμιση του νόμου Βορίδη (ν.4070/12) για τη λειτουργία διοδίων πριν από την ολοκλήρωση του έργου. Σας είναι γνωστό ότι στο τμήμα Κορίνθου-Πάτρας προβλέπονται τρεις σταθμοί διοδίων: Κιάτου (σήμερα χρεώνει στη μία κατεύθυνση), Νικολαίικων (Αίγιο, νέος σταθμός) και Αραχωβίτικων (νέος σταθμός σε αντικατάσταση των διοδίων Ρίου, που σήμερα χρεώνουν την μια κατεύθυνση). Αυτό που φαίνεται να έχει συμφωνηθεί είναι ότι οι σταθμοί διοδίων Κιάτου και Αραχωβίτικων θα ξεκινήσουν να λειτουργούν αμφίπλευρα τον φετινό Νοέμβριο, χρεώνοντας τα ολοκληρωμένα κομμάτια του άξονα (προς 0,06 ευρώ/χλμ. για τα Ι.Χ.). Με δεδομένο ότι η εθνική οδός Κορίνθου-Πάτρας είναι συνολικά 120 χλμ., η χρέωση, όταν λειτουργήσουν όλοι οι σταθμοί διοδίων στο σύνολο του δρόμου, θα είναι 7,20 ευρώ για τα Ι.Χ.
Κύριε Υπουργέ,
Σε μια περίοδο παρατεταμένης και σκληρής λιτότητας, και με δεδομένο ότι οι συμπολίτες μας για πολλά έτη πληρώνουν διόδια για ένα απέραντο εργοτάξιο, με χιλιάδες κορύνες να περιορίζουν το πλάτος της κάθε κατεύθυνσης του οδικού δικτύου, προκαλώντας τους μια άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία, είναι οφθαλμοφανές ότι η πρόταση για λειτουργία επιπλέον σταθμών διοδίων θα προκαλέσει περαιτέρω επιβάρυνση στους πολίτες, χωρίς καν να έχει ολοκληρωθεί το έργο στο σύνολο του φυσικού του αντικειμένου. Επιπλέον, με δεδομένο ότι το Δημόσιο δέχεται να καταβάλει για πολλοστή φορά αποζημιώσεις, αλλά και «πριμ επιτάχυνσης» στον κατασκευαστή (κοινοπραξία Άπιον Κλέος) και στον παραχωρησιούχο εταιρεία («Ολυμπία Οδός») της εθνικής οδού Κορίνθου-Πάτρας, θεωρούμε αναγκαίο να επανεξεταστεί η δυνατότητα καταβολής των αποζημιώσεων, ΧΩΡΙΣ την λειτουργία επιπλέον σταθμών διοδίων, τουλάχιστον έως την ολοκλήρωση του έργου.
Θεωρώ ότι η αναθεώρηση της συμφωνίας σε μια τέτοια προοπτική θα ικανοποιούσε και το περί δικαίου αίσθημα, ιδίως αν αναλογισθεί κανείς ότι κεντρικές αρτηρίες στην υπόλοιπη Ελλάδα παραμένουν χωρίς σταθμούς διοδίων, ή με πολύ χαμηλότερα διόδια απ’ αυτά που πληρώνουν -εδώ και πολλά χρόνια- οι χρήστες της Πατρών – Κορίνθου, για έναν δρόμο υπό κατασκευή. Πέραν αυτών, το προβλεπόμενο ύψος των διοδίων είναι λογικό να έχει προξενήσει αντιδράσεις σε τοπική κλίμακα, μιας και το κόστος χρήσης της «Ολυμπίας Οδού» εξακοντίζεται σε ύψη που δεν συνάδουν με την έννοια του δημόσιου αγαθού ενός σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου.
Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΑΧΑΙΑΣ
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ